Apr 6, 2009

Makcik siPemandu Bas Rapid KL

Aku selalu gi keja nek public transport je.. malas aku nk berjem2 walaupun tak de la jem sgt..hehhe..tp kena kuar awal sket la..kalau tak nt aku tertinggal bas. Aku nk kena nek lrt smpi chan sow lin then nek lak lrt yg gi sri petaling.. Tp aku benti kat bkt jalil je

Hmmm..tempoh perjalanan aku nek public trans ni lebih kurang sama je kalau aku nek keta..tp kalau tak jem mau 15min je dah smpi opis.

Ni aku nk story mori pasal experience aku nek bas rapid kl..kalau kat bukit jalil tu punya la ramai foreigner nak2 nigger.. dlm tpm tu ada 2-3 kolej..nyampah aku tiap kali nk berebut nek bas ngan diorang..padahal diorg ada je bas sekolah yg amik..

spanjang aku nek bas rapid kl ni..ada la satu driver pompuan ni yg aku rasa sume org menyampah n meluat..(termasuk la makcik cleaner tpm).. aku pun meluat gak..haha jahat kan aku..aku rasa makcik ni psiko..dia ingat dia bwk bas besar dia dah terer..

ada satu ptg ni hujan memang lebat,bas pun sesak.. ingatkan bas ni stret gi lrt,rupanya gi masuk kat condo2 kat area jalil damai..pastu ada la penumpang kat blkg yg tekan loceng nk turun..makcik tu benti tp tak nk bukak pintu..pastu nk tau apa dia ckp "ko bukak la sendiri pintu kalau boleh".. huh aku yg dgr ni punya terbakar..bengong agaknya makcikni..dia bagi org bengang dulu at last br dia bukak pintu..

pastu ada lg satu kejadian yg mengukuhkan lg kemeluatan aku terhadap makcik ni..pagi sabtu lepas..org tak ramai nek bas..ada la 3-4 org..last skali ada budak ni nek then ty makcik tu elok2.."cik,bas ni gi tpm ke?"..nk tau apa makcik tu jawab..dgn muka berlagak dia tu.."pegi tpm la agaknye"..apa? agaknye dia jwp kat budak tu..seb baik makcik tu tak ckp "ko tak reti bace ke?.."

hahaha..aku nk tergelak n geram lak dgr makcik tu ckp cenggitu..budak tu pandang aku tersengih2..seb baik hensem..huahaha..sempat lg mata ini dicuci!!.. 

aku bukan apa..tiap kali aku nek bas yg makcik ni drive..turun2 bas..ada je yg komplen tak suka kalau makcik ni drive.."aku bengang kalau makcik ni bwk"..mesti ada punya yg bebel camtu.makcik cleaner tpm pun pernah ngadu kat aku..

tp yg best nye makcik ni dia dengki ngan satu amoi aka nyonya andartu(aku rasa2 la) ni..aku pun kureng sket ngan amoi ni.tiap kali ada bas dia nk jd org first je!!.. makcik ni setiap kali amoi ni tugu bas.. makcik ni mesti tak kan benti depan amoi tu!! huahaha puas hati aku.. seboleh2nya makcik ni benti jauh dr amoi tu walhal kat situ la sepatutnya bas dia benti.. dengki tak??

heheh..kpd pemandu bas rapid kl,,kalau ada problem jgn la bwk ke dlm bas ek..sian penumpang!!..tak pasal2 buat dosa ngumpat pasal korang..huaaaa

2 comments:

cikceriacorner said...

hehehhe..kelako la..mcm2..pompuan ni kan emo sikit..makcik tu period kot..ehehe

wawa said...

ntah le teq..aku pun rasa camtu gak!!huahaha