Jan 10, 2011

cara2 saya nk kurangkan berat badan



kenapa ada entry pasal ni eh? sbb sy dah gemuk laaa... berat dah naik lebih 10kg sejak 2 tahun ni.byk dah baju n suar yg sendat2.huhuhu cian kan.
aku nk diet ni..dulu ujung 2007 aku pernah nekad sgt nk kurus,aku berjaya kurangkan hampir 16kg dlm masa 6bulan..size suar dari 36 turun ke 29-30..tp aku dah lupe nk jg mkn..hahahha
aku nk sgt perasaan mase aku nekad berdiet dulu..mind set aku mase tu sgt berkobar-kobar..aku buat senaman,aku g keje jln kaki,naik tangga,mlm mkn oren je,siang mkn sket je.
tp skang sikit je baru ade perasaan tu.taun lps ade gak tp x bjaye.mcmn nk buat eh,nk wujudkn balik perasaan berkobar2 mcm dulu?

berangan nk jd mcm jlo hahahah


so langkah2 nk cuba turunkn berat ape die?

1.say no to mkn mlm yg berat2
2.try to excercise
3.kurangkn mkn yg berminyak2
4.jgn jd malas nk kurus..
so kawan2 doakan sy ek..nt bj pengantin x muat plak..opssss!

3 comments:

cikceriacorner said...

good luck wa..

aku pon tgh usaha nak kuruskan badan..

bru pose 2 hari..semlm mengigil xtau nape..mlm angin plak..pastu aku mkn nasik kerabu..baru ok..heheh

noly said...

hmm..aku pas bersalin ritu je la dapat kurus ni naik mcanak2 blk..huuu...skrg on diet xtau la keh berjaya ke x..hahaha..oo..ada blog xgtau..i follow...

wawa said...

cik ceria ~ xyah nk diet dah..hehe ade baby dh tu...
noly ~ haha diet jgn tak diet..caiyookkkk!!