Feb 14, 2009

Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta


Seketika itu sepi mencuit hati
Hanya suara hujan seakan menyanyi
Mendendangkan lagu syahdu
Ketika ku terpegun
Merenung jauh gambarmu sayangku

Terkilan rasa bila kata-katamu
Kau ucapkan padaku, membuat ku terpaku
Bersama-sama suratmu, setelah ku baca kini
Seolah ku berada dalam mimpi

Titisan demi titisan
Airmata ku jatuh berlinangan
Kugenggam gambarmu dalam pelukan mesra
Tak mungkin dapat ku melupakanmu...
Sayang...
Di dalam dunia ini
Tak mungkin dapat ku cari pengganti dirimu
Oh... mengapa perpisahan yang kau pinta

Janganlah kau lupa suatu ketika dulu
Kita pernah bersama berjanji dan bercinta
Kini nyata kau mungkiri setelah janjimu itu
Di manakah letak kejujuranmu


Friday the 13,2009..Dgn tenang aku terima keputusan nya..dia berikan aku impian dan harapan, dia juga la yg memusnahkannya.. aku menggigil,marah dan menangis tatkala aku megetahui kebenaran. Aku tak minta perpisahan,aku hanya ingin kejujuran tp dia tak mampu berikan.. dlm terpaksa tp penuh redha aku terima keputusannya..susah untk aku cari org sepertinya lg..aku harap dia bhgia..temui jalan hidupnya sendiri..tiada terbit sebesar zarah dendam pun dihati ini..dan kini baru aku tau makna sebenar cinta tak semestinya bersatu! Dan kini aku sendiri,,cuba menyesuaikan diri hidup tanpa dia disisi..


Aku relakan kau pergi dari sisi hatiku
Begini lama setelah tiada jalan penyudah
Jiwa yang hampa kan bertanya apa... masih

Percintaan bukanlah kemahuan fikiran
Di perasaan tersimpan segalnya rahsia
Dan tiada dapat ku tahankan rindu itu

Di antara kita bicara berbeza
Siapa yang merasa dia melara
Tiada upaya menahan derita
Cinta yang hampa

Seraut wajahmu yang paling indah
Walau ia kekal di hati ini
Seterusnya hidup bersimpul di dalam
Diri ini...

Terlepaslah diriku dari rindu yang sarat
Aku kini terlemas dalam sendu berbisa
Selamanya...

3 comments:

cikceriacorner said...

wawa syg...bersabar atas ape yg berlaku..ni dugaan utk ko..anggap sbg ujian..n jgn patah semangat..teruskan kehidupan ngan ati yg girang..n jgn memusuhi dirinya..anggapla sbg kwn..ape yg berlaku boleh menjadikan ko kuat wa..
krn aku juga pernah mengalaminya..

wawa said...

ya ya ya.. hadapi hidup ini dgn senyuman rite!!

Anonymous said...

If you want to be an iPad tester click on [url=http://www.freebies4.com]iPad free[/url]